اخبار, بررسی

10 حقیقت جالب در مورد عنوان Read dead redemption 2

 تا پیش از ورود راک‌استار به دنیای غرب وحشی، ژانر وسترن عملا یک ژانر مرده به حساب می‌آمد طوری که نه فقط ناشرهای بازی بلکه تهیه کننده‌‌های هالیوودی هم با اکراه سمت آثار این ژانر می‌رفتند اما راک‌استار در سال 2004 و با عرضه Red Dead Revolver سرنوشت وسترن را متحول کرد. هرچند Revolver فروشی کمتر از 2 میلیون نسخه داشت اما زمینه‌ساز ظهور دو عنوان بزرگRed Dead Redemption 1  و 2 شد و با این مجموعه روح تازه‌ای در کالبد مرده وسترن دمید. راک‌استار و مسئولانش سختی‌ها و پستی و بلندی‌های زیادی را برای خلق این مجموعه طی کردند و حالا زمان اون رسیده که ما بخش کوتاهی از حقایق پشت پرده این مجموعه را برای‌تان بازگو کنیم.

1- ریشه ژاپنی

Red Dead حالا به عنوان سلطان ژانر وسترن شناخته می‌شود و حتی از منظر فروش نه‌تنها پرفروش‌ترین بازی وسترن تاریخ به شمار می‌آید بلکه در صنعت سینما و تلویزیون هم اثر وسترنی وجود نداره که به گردپای این بازی برسد. اما نکته‌ی جالب این است که کار ساخت Red Dead تحت مدیریت شرکت کپکام شروع شد. در سال 2000 کار ساخت این بازی با همکاری کپکام و Angel Studios آغاز شد و در آن زمان بازی به عنوان دنباله‌ی معنوی اثر کلاسیک Gun.Smoke شناخته می‌شد. با این حال پس از دو سال، ساخت بازی به دلیل عدم رسیدن به کیفیت مورد نظر کپکام متوقف شد. با این حال سرنوشت دیگری برای Red Dead رقم زده شد. اواخر سال 2002 کمپانی Take Two مالک  شرکت راک‌استار گیمز، Angel Studios رو خریداری و اسم این استودیو را به Rockstar San Diego تغییر داد، در همان هنگام «دن هاوسر» مدیر راک‌استار به بررسی پروژه‌های قدیمی این استودیو مشغول می‌شود و پس از دیدن نمونه‌ی اولیه Red Dead، برادر خودش و مدیران Take Two را راضی می‌کند تا ساخت این بازی را از سر بگیرند.

 

 

2- انتخاب درست کپکام

Red Dead Revolver یکی از عناوین خوب کنسول‌های نسل ششم بود اما اگه فکر می‌کنید کپکام عمل  اشتباهی رو در قبال این بازی انجام داده باید گفت که اشتباه می‌کنید. ورژن اولیه Revolver به شدت به عناوین آرکید شباهت داشت. تیراندازی بازی سریع‌تر بود و به طور کلی بازی کمی تم فانتزی داشت. مثلاً یکی از شخصیت‌های بازی قابلیت پرواز در سراسر نقشه را داشت! باورتون میشه؟ پرواز اون هم در غرب وحشی! از طرف دیگر سیستم تیراندازی بازی از Panzer Dragon که یکی از مهم‌ترین عناوین آرکید سگا بود الهام گرفته بود. البته یک‌ سری مراحل و مکانیک‌های بین دو بازی مشترک بود اما تحت مدیریت راک‌استار تغییرات زیادی در بازی اعمال شد که از بین آ‌ن‌ها می‌توان به تم جدی و محوریت آن  براساس انتقام اشاره کرد.

 

 

3- GTA در غرب وحشی

ساخت نسخه‌ی دوم Red Dead در سال 2004 و در روزهای آخر ساخت Red Dead revolver  کلید خورد. جالب این است که از همان مراحل پیش تولید مشخص شده بود که دنباله‌ی این بازی‌ها که 5 سال بعد با نام Red Dead Redemptin معرفی شد، باید یک عنوان اوپن ورد باشد. در حقیقت راک‌استار در این فکر بود که نخستین بازی اوپن ورد وسترن را روانه‌ی بازار کند اما یک سال بعد اکتیویژن بازی GUN را روانه بازار کرد؛ عنوانی که نخستین اثر اوپن ورد در ژانر وسترن نام گرفت.

 

 

 Redemptionرقیبی که دویل رو واگذار کرد

حالا که صحبت از Gun شد باید حتماً این نکته را ذکر کنیم که چه Red Dead Redemption 1 و چه Red Dead Redemption2  به شدت از GUN الهام گرفته‌اند. اگر محیط اوپن ورد را کنار بگذاریم، مواردی مثل شکار حیوانات و استفاده از هر دو نمای سوم شخص و اول شخص، وجود ماموریت‌های جانبی مرتبط با داستان و البته مینی گیم‌های مختلف برای اولین بار در GUN دیده شد. با وجود فروش 1.4 میلیون نسخه‌ای GUN، اکتیویژن هیچ‌گاه دنباله‌ای برای این بازی عرضه نکرد تا بازار وسترن‌های اوپن ورد برای همیشه در دستان راک‌استار باقی بماند.

 

4- بازی انحصاری PS3

اولین ویدیو از Red Dead Redemption در کنفرانس E3 2005 سونی با نام Old West Project به نمایش درآمد. در همان زمان بسیاری از افراد متوجه شدند که این بازی دنباله Revolver هست اما نکته جالب این است که در آن زمان بسیاری از طرفداران سونی و حتی تعدادی از کارشناسان بر این باور بودند که این اثر در انحصار PS3 خواهد بود؛ موضوع زمانی داغ‌تر شد که سونی در سال 2007 اعلام کرد بازی جدید شرکت راک‌استار در انحصار PS3 خواهد بود و خیلی‌ها مطمئن شده بودند که این بازی همان Old West Project است. این شایعه تا پیش از معرفی رسمی Red Dead Redemption به گوش می‌رسید و در سال 2009 راک‌استار با معرفی Agent به تمامی شایعات حول محور انحصاری بودن Red Dead Redemption پایان داد.

 

5- پروسه ساخت وحشتناک Red Dead Redemption

بدون شک Red Dead Redemption یکی از بهترین بازی‌های تاریخ هست اما باور این موضوع سخت است که چند ماه پیش از عرضه‌ی بازی شایعه‌ای منتشر شد که  بازی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و دلیل تاخیر یک ساله‌اش به خاطر کیفیت بد بازی است. ماجرا از این قرار بود که چند منبع مطلع در گفت‌وگو با سایت جوی استیک اعلام کرده بودند که وضعیت بازی در سال 2009 فاجعه بوده و با وجود بهبود نسبی، باز هم احتمال عرضه‌ی فاجعه‌بار Redemption وجود دارد. چند ماه پس از انتشار این شایعه بازی عرضه شد و توانست با گرفتن متوسط نمره 95، فروش بالا و چندین جایزه‌ی کوچک و بزرگ کاملاً این شایعه را از یادها پاک کند. با این حال جالب است بدانید که این شایعه کاملاً واقعیت داشته. صحت این شایعه در سال 2016 و دقیقاً 6 ماه پس از انتشار خبر اصلی مشخص می‌شود. وقتی «لزلی بنزیس» تهیه کننده اسبق راک‌استار به واسطه‌ی شکایت 150 میلیون دلاریش از راک‌استار، ایمیل سال 2009 سم هاوسر را منتشر کرد، ایمیلی که در آن سم هاوسر از وضعیت افتضاح ساخت Red Dead Redemption گفته و از بنزیس خواهش کرده که با پیوستن به تیم سازنده‌ی بازی، منجی بازی وسترن راک‌استار بشود.

 

6- حضور بازیگر نامزد جایزه اسکار

برادران هاوسر به واسطه‌ی علاقه‌شان به سینما تا مدت‌ها از بازیگران بزرگ در عناوین‌شان استفاده می‌کردند اما بعد از مشکلاتی که در هنگام ساخت GTA Vice City پیش آمد، به مرور از بازیگران مشهور کمتری استفاده کردند تا این‌که نوبت به GTA 4 رسید که تقریباً از هیچ بازیگر مشهوری در آن استفاده نشده بود. این روند ادامه داشت تا این‌که نوبت به Red Dead Redemption 2 رسید. آن‌ها برای شخصیت‌های اصلی سراغ بازیگران معروف نرفتند اما برای کاراکتر Rains Fall استثنا قائل شدند و از «گراهام گرین» (Graham Greene) استفاده کردند. گرین 67 ساله یکی از بازیگران مشهور کانادایی به حساب می‌آید که حتی برای بازی در فیلم «رقصنده با گرگ» نامزد جایزه اسکار نقش مکمل شد. جالب است بدانید که گرین مثل Rains Fall جزو بومی‌های آمریکا به حساب می‌آید.

 

7- طولانی ترین داستان صنعت بازی

راک‌استار استاد خلق داستان‌های جذاب است و زمان زیادی را برای این کار صرف می‌کند. جالب است بدانید که فقط و فقط داستان اصلی Red dead Redemption 2 بدون احتساب داستان‌های جانبی بیش از دو هزار صفحه بوده. البته راک‌استار برای نوشتن داستان از متد سریال سازی استفاده کرده و به جای یک نویسنده، تیمی از نویسنده‌ها را در اختیار داشته که به رهبری دن هاوسر سناریوی بازی را به رشته‌ی تحریر درآورده است.

 

8- رکورد شکنی در بخش موشن کپچر

برای هر چه طبیعی‌تر شدن بازی و انیمیشن‌های Red Dead Redemption 2 تیم راک‌استار تصمیم گرفت برای تمامی حرکات از موشن کپچر استفاده کند که به خودی خود اتفاق بسیار رایجی در بین گیم‌های بزرگ محسوب می‌شود. اما نکته‌ی جالب این است که پروسه‌ی موشن کپچر بازی چند سال طول کشیده و در مجموع دو هزار روز صرف موشن کپچر شده است یعنی چیزی در حدود 5 سال و خرده‌ای که یک رکورد در این زمینه به حساب می‌آید، از آن عجیب‌تر این است که بیش از هزار بازیگر در ساخت Red Dead Redemption 2 دخیل بودند که در نوع خود اتفاقی کاملاً منحصربه‌فرد است.

 

9- آیا Red Dead Redemption 2 پرهزینه ترین بازی تاریخ است ؟

رکورد ساخت پرهزینه‌ترین‌ بازی‌های تاریخ در اختیار راک‌استار است. تا پیش از Red Dead Redemption 2، بازی GTA V با هزینه ساخت و مارکتینگ 275 میلیون دلاری یکی از رکورد داران صنعت بازی بوده اما گفته شده هزینه ساخت Red Dead Redemption 2 حتی از gta v هم بیشتر بوده است. هنوز آمار مشخصی در مورد هزینه‌های این بازی منتشر نشده اما براساس تحلیل چندین کارشناس، هزینه‌ی ساخت و مارکتینگ این بازی رقمی بین 170 تا 600 میلیون دلار است! اگر به جزئیات ساخت بازی دقت کنیم متوجه می‌شویم چنین آماری چندان هم عجیب نیست. ساخت Red Dead Redemption 2 ، 8 سال به طول انجامید و بیش از سه هزار نفر در ساخت آن دخیل بوده‌اند. با این حساب می‌شود حدس زد که Red Dead Redemption 2 پرهزینه‌ترین بازی تاریخ است؛ هرچند هنوز مدرک برای اثبات این ادعا وجود ندارد اما بر اساس پیشینه‌ی شرکت راک‌استار احتمال این موضوع زیاد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید